Saturday, September 10, 2011

Jangan pandang belakang

Assalamualaikum.
Siga saga!

Jangan sesekali pandang belakang.Bukan ada hantu,tapi secara motivasinya kalau nak terus ke depan,kena pandang depan.Kalau pandang belakang,macam mana nak pandang depan?


Sekali menulis blog,nak ke berhenti setakat INI?
Sekali menyanyi,nak ke berhenti sebelum sampai korus?
Sekali makan, nak ke berhenti sebelum mengunyah?
Sekali menangis,nak ke berhenti sebelum mengeluarkan airmata?
Sekali melangkah,jangan sesekali berpatah atau menyerah kalah!


Jawab jangan tak jawab!

Kata-kata merepek dari aku,tapi lebih kurang begitulah kalau nak berjaya dalam sesuatu bidang.Bukan kata orang,tapi kata "orangs".Haha.

Pandang je ke depan,teruskan dengan usaha anda.Jangan sesekali lemah dengan dugaan/ujian yang mematangkan kita dalam membuat tindakan.
Jangan lemah dengan kritikan,kerana apa-apapun perkara kena bermula dari bawah dan menempuh kegagalan dahulu.

Selagi ada semangat dan usaha,InsyaAllah,kita mampu untuk menggapai impian!

Bukan usaha perkara pokoknya,tapi kesungguhan dan semangatmu wahai insan.

Jangan putus asa walaupun telah putus asa.=P

3 comments:

ayuyuuu :) said...

semangat!

harus.

bukan harus.
wajib.

bermula. biar ada penghabisannya :)

AwieKashi said...

cool sudah ... =)

Shafiq Din said...

@ayu,btul tu.Lebih tepat,mesti.Banyak jmpa org yg usaha bgs,tp smgt dan kesungguhn sgt mmbimbangkan.

@awie,bnda ni brlaku kt ramai org.aku prnah motivate kwn2 yg hadapi mslh mcmni.confidence level prob.mentally will affect our focus/concentration.