Tuesday, July 30, 2013

Impian, rezeki dan ketentuan

Tan Sri Isa: UiTM Shah Alam?
(Pertanyaan semasa menyampaikan Anugerah SPM peringkat daerah)

Abah: Jumpa Shafiq kat UiTM Shah Alam nanti.
(Kata-kata semangat kepada kawan aku yang ambil STPM)

Semua itu diungkapkan semasa 5 tahun yang lalu.

Aku cuba lari dari UiTM.Tak nak semua itu jadi kenyataan.
Aku berhenti, minta IPG, masuk Tingkatan Enam untuk sambung ijazah di IPT lain...

Akhirnya aku di UiTM Shah Alam juga akhirnya, kini.

Jauh aku berlari, melarikan diri.

Dari kesilapan teknikal UPU, kronisme dalam permohonan IPG dan waktu yang sangat lama untuk menunggu permohonan UPU yang baru. Aku membuat pilihan terakhir untuk memohon UiTM.

Perjalanan permohonan sangat mudah.

Lupakan impian, bersyukurlah dengan rezeki, terimalah ketentuan-Nya.

No comments: